close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי נדרשות חקירות סייבר

מערכת שורשיא שבט, תשפא24/01/2021

ההתפתחויות הטכנולוגיות של העשורים האחרונים הפכו את עולם הסייבר לאחת הזירות המרכזיות בעולם לביצוע פשעים ועבירות מסוגים שונים ומגוונים

תגיות:
צילום: RF123
"החיים של כולנו קשורים כיום לבלי היתר
צילום: RF123
בעולם המחשבים, בין אם באמצעות חשבונות הבנק שלנו המחוברים ישירות לשרתי הבנק ובין אם דרך הסמארטפון או חשבונות האימייל המרכזים כמויות עצומות של מידע מכל סוג אפשרי מהחיים שלנו" מספר לנו גורם בכיר במשרדים של גל חקירות. חקירות סייבר מקצועיות באות לתת מענה לאנשים, ארגונים ובתי עסק אשר נפגעו כתוצאה מפעילות סייבר זדונית

מתי נדרשות חקירות סייבר?
כאמור ישנם מקרים רבים ושונים בהם נדרשת חקירת סייבר, דרכים רבות ושונות באמצעותן אנו עלולים להיפגע כתוצאה מפעילות בעולם המחשבים והאינטרנט.
דוגמה בולטת לתחום בו מתבצעים פשעי סייבר רבים הוא עולם הריגול התעשייתי, וזה ממש לא חייב להיות רק תאגידי ענק חובקי עולם ומרגלים מתוחכמים העובדים עבורם. כיום, כמעט כל חברה או בית עסק קטן, בינוני או גדול נתונים לפריצות לצורך ריגול תעשייתי,אשר עלולות לפגוע משמעותית בעסק וביכולתו להתחרות בשוק. בנוסף, בתי עסק וגופים רבים מעוניינים בחקירת סייבר כחלק מריגול תעשייתי שהם מבצעים על יריביהם, באופן חוקי ולגיטימי לחלוטין. באמצעות חקירת סייבר חוקית ולגיטימית ניתן לאסוף מידע רב, רלבנטי ובעל ערך.
בדומה, גם בכל הנוגע לאבטחת מידע נדרש פעמים רבות לבצע חקירת סייבר מקיפה, בין אם על מנת להתמודד עם מתקפת סייבר שמתרחשת או התרחשה ובין אם על מנת להתמגן מפני מתקפה אפשרית כנגד מערך אבטחת המידע של בית העסק.
חקירות סייבר נדרשות כמובן גם במקרים רבים בהם מבוצעים פשעי סייבר כנגד אנשים או גופים. למשל – גניבת זהות, גניבה של פרטים המאפשרת לגנבים להיכנס לחשבון הבנק שלנו, למשל, השתלטות על חשבונות ברשתות חברתיות ועוד אינספור מקרים פוטנציאליים וממשיים אשר מתרחשים מדי יום בעולם ומביאים לפגיעה חמורה.
גם בכל הנוגע ליחסים רומאנטיים ובגידות, בני זוג עושים פעמים רבות שימוש בחקירת סייבר (הן עצמאית והן מקצועית, על ידי חוקר פרטי ומומחי חקירות סייבר) על מנת למצוא מידע אודות בן או בת הזוג. העובדה כי חלק משמעותי מהמידע הקשור לחיים שלנו שמור במקומות מסוימים במחשב או באינטרנט הופכת חקירות סייבר בהקשר זה לאחד האמצעים היעילים ביותר לבירור מידע וגילוי פרטים שמנסים להסתיר מאיתנו.


בעידן של ימינו אין תחליף לחקירת סייבר מקצועית ומתקדמת
קיימים כמובן מקרים ותחומים נוספים מעבר לאלו שצוינו לעיל עבורם חקירת סייבר היא דרך פעולה מתבקשת ורלבנטית, וכאמור כמעט כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לחקור לא מעט באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות אודות אנשים או ארגונים המעניינים אותנו מסיבה זו או אחרת. עם זאת, חשוב להדגיש ולהבהיר כי במיוחד כיום, כאשר עולם הסייבר, המחשבים והאינטרנט מתקדם ומשוכלל יותר ממה שהיה בעבר (והולך ומתפתח בקצב מסחרר וללא הפסקה), חשיבותה של חקירת סייבר מקצועית ומתקדמת היא גדולה ביותר. עד כמה שהכלים לחיפוש וביצוע חקירה זמינים באופן זה או אחר לכולנו, כך הכלים המשמשים לתקיפות סייבר רבים ומשוכללים עוד יותר. על מנת להתמודד עם תקיפות ממשיות או פוטנציאליות שכאלו בהצלחה, נדרשים אנשי מקצוע וכלים טכניים מתקדמים.

לכן, במידה ואתם זקוקים לבצע חקירת סייבר בכל נושא ובכל הקשר, דרך הפעולה המתבקשת והמומלצת ביותר היא לפנות לאנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה. אלו יהיו לרוב חוקרים פרטיים ומשרדי חקירות, המתמחים במגוון סוגי חקירות וביניהן גם חקירות סייבר - ראה מאמרים נוספים בתחום . אלו הם הגופים שיחזיקו בכלים המתקדמים הנדרשים על מנת לבצע חקירת סייבר יעילה באמת, כמו גם בידע ובניסיון המתאימים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה